Redo men rädd…

Min högsta önskan är att jag ska kunna springa… Och ha sex utan att dö…  Jag är redo men jag är rädd. Jag är rädd för att misslyckas igen. Jag vill få lust att ha lust att träna!

Vi har kettleballs, rodd, orbitreck, pilatesboll, gummiband, hantlar, boxningsredskap hemma. Jag SKÄMS att det inte används.
Maten, jag vet exakt vad jag ska äta och inte äta eftersom jag läst kost och näringslära men jag bara skiter i allt. Det är lättast.

Har du bra motivationstips?

Kramen goa du <3

Bilden har jag lånat HÄR

  1. Du kommer fixa detta!!

    Om jag klarat av att påbörja min resa, så kommer du göra det
    Köp ett gymmix kort på Idala så tränar vi pass ihop
    Nästa v är det friträningsvecka
    Häng med o träna pass med mig

    Kom igen nu tillsammans fixar vi det

    1. Hej vännen, jag är lite allergisk mot gruppträning… Det kanske kommer sen när jag har kommit igång. Men promenader tar jag gärna. PUSS

  2. Fina du, det kommer att gå alldeles utmärkt! Jag tror att det är helt rätt som du säger, du behöver någon som bryter den negativa tanken du har om dig själv. Jag hejjar på dig!

    kramen

  3. Det där med motivation är svårt. Kan själv behöva tips. 🙂
    Idag har jag faktiskt tagit en kort promenad på mitt motionsband som jag äntligen har dammat av. Hoppas nu att jag verkligen kommer att använda det. Dagligen. Jag börjar lugnt. Annars rinner det bara ut i sanden. Tror man sakta men säkert får vänja sig vid daglig motion. Få in vanan i ett lugnt tempo. Det är bäst för mig i alla fall, men alla är vi ju olika.

    1. Ja det handlar nog om det, att ta det lugnt. Jag går alltid all in och sen kraschlandar jag… Bra början med motionsbandet!!
      HEJA OSS

  4. Ärligt talat vet jag inte hur man ska motivera sig…inget hot funkar på mig 😉 Jag gick ner 10 kg i höstas…sedan bara föll motivationen. Jag har bestämt mig för att köra utan motivation…den får väl komma lr nåt. Vi kan väl stötta varann. Christel är bra på att messa små pepp till mig tex. Kram detta klarar vi!?!?

  5. Det här är mitt (snodda) motto:

    Just do it!

    Bästa tipset ever. Vissa bara stiger upp och längtar efter träning. Jag är inte sån. Jag får oftast lite ont i magen och vill hitta på ursäkter för att slippa. Det finns ju också så många andra saker man vill eller måste göra. Så lätt att ställa in när man inser att man försakar tid med barnen eller för något annat man vill göra. Men väl där i träningsstunden brukar det vara kul och efteråt en härlig känsla. Så kom igen – just do it!

  6. Jag gillar inte heller att träna i grupp…och precis som du skriver så vet jag exakt vad jag ska låta bli att äta osv…..Så min motivation nu är en sista minuten resa tillsammans med en kompis i början på juni, då j**lar ska jag inte se ut som i somras! Vi får peppa varandra här, kramen!

  7. Det jag försöker göra för mig själv är att INTE skuldbelägga om jag trillar dit, utan säger bara börja om oavsett hur mycket jag trillar dit och ger mig själv sporrar om jag fixar att hålla i 7 dagar så (eller färre ändå ibland bara för att lyckas). Pratar också mycket med dem som vet hur det är och peppar på rätt sätt, dvs kan vara tysta ibland och inte komma med saker jag redan vet 😉

    Varmaste lyckönskningar, tror på dig gör jag 😀

  8. Känner igen det där. Man blir expert på vad man ska göra, men sen händer inte så mycket mer. Köpte själv gymkort och ska försöka ta tag i det, men borde kosta på mig en PT istället.
    Lycka till!

  9. Älskade du. Jag tycker du är så otroligt vacker som du är.

    Jag har själv haft problem med både utseende och kropp.
    Tyvärr har jag inte riktigt fått den peppen utav mina föräldrar eller någon annan i min släkt. Utan jag har fått den av folk runt omkring mig. T.ex Laila Bagge. Hon har peppat mig i 3 år och hela tiden sagt hur fin jag är osv. Men i början hade jag väldigt svårt att ta åt mig när folk sa till mig att jag var söt osv.
    Jag tyckte verkligen inte det. Jag kunde gråta såfort jag gick förbi en spegel och hela tiden fick jag höra hur smal jag var och att jag borde äta mer.
    Nu förtiden för jag höra av MIN MAMMA att hon tycker att jagälskarbarn få celluliter och fett på min mage. Och det har gjort så att jag har börjat äta mindre.

    Men med tiden har jag lärt mig att tycka om mig själv pågrund av Laila och dom andra runt omkring mig som fortsätter stötta mig.
    Visste självförtroendet kanske inte är på topp riktigt ännu, men den är på god väg.

    Jag tror på dig Fnulan. Detta klarar du galant!!
    Puss

    1. Vet du Emelie, du är fin i mina ögon, för du har ett stort hjärta och du sprudlar av liv. Jag gillar det, jag gillar dig. Någon gladare får man leta efter. Och vet du en sak, jag ser mig själv i dig. Du är lik mig hjärtat.
      PUSS

  10. Kära, älskade Fnulan! Se Åsa som en möjlighet, en möjlighet till att hjälpa dig på traven till en förändring i livet som är god för dig. Det kan såklart vara motigt i början eftersom det handlar om att ändra ett beteende och det är inte lätt! Men, försök att se Åsa som en otrolig förmån och hjälp till ett friskare liv (för både kropp och själ) 🙂

    När du väl kommit igång med träningen, kom då ihåg känslan du får efter att ha avklarat ett pass (den goda känslan och stoltheten över att du faktiskt fixade det, inte spykänslan ;), lägg den på minnet och tänk på den nästa gång det kan kännas jobbigt att ta sig till träningen.

    När det kommer till kosten handlar det även där om att ändra ett beteende (som inte heller är lätt), men det kan krävas extra planering gällande frukost, lunch och middag för att få i sig näringsrik mat som du får mycket energi och mår bra av. Det kanske skall bestämmas i förväg vad du/ni skall äta de målen under en vecka (t.ex.). Använd rutiner och struktur, att äta regelbundet kommer kroppen ganska snabbt in i!

    Sist men inte minst, använd dig av oss, här kommer du garanterat få massor av pepp när du behöver det som mest! Det kommer gå bra Fnulan, du fixar det!!!

    Puss & Kram <3

    1. Tack, tusen tack för dina ord. DU är alltid så peppande och förstående och varit med om många av mina upp och nergångar. Det är fint av dig.

      PUSS och dina råd tar jag till mig <3

  11. Håller tummarna för att du kommer igång och att du känner dig motiverad. Bra att du har Åsa som hjälper dig igång och tjatar på dig för i början brukar det behövas. Sedan kommer du förhoppningsvis att längta till träningen. Men du ska veta att du är fin och duger som du är! Kram

  12. Mitt bästa tips är att låta det ta tid och inte vara för sträng mot sej själv. Även om du bara går ner ett hekto i vecka, så är det ner och då kanske du inte behöver göra om hela livet och trassla till allt för dej. Ta en skräpdag lite då och då och tryck i dej det där godiset eller vad det nu är du älskar. Det man inte kan avstå ifrån resten av livet, måste man få äta lite då och då annars går det inte!

    Å vet du? Man måste faktiskt inte träna… det är maten det hänger på. Så ha koll! Men tränar du så går det fortare, du blir fastare, starkare och orkar mer och dessutom är det lättare att hålla vikten när du är färdig. Men hitta då en träning som du gillar, dans, löpning, skidåkning, orientering, promenader… testa dej fram.

    Motivationen och lusten kommer tyvärr inte på beställning, ibland får man tvinga sej själv. Man får ha dåliga dagar, det är helt ok.

    Du kommer att klara detta galant, bara du har ett schysst mål i slutänden. En resa kanske? Hitta DITT mål och delmål på vägen, så kommer du att lyckas.

    1. Tack söta rara!!! Jag har sagt att jag ska fixa tudorna om jag går ner till 65 kg. Det är väl ett bra mål 😉
      Massa tack för dina ord, omtanken och pepp är det bästa!!

  13. Heja heja heja dig! Det kommer gå galant! Kommer du bara över spärren kommer troligtvis allt av sig självt. Efter spärren mår man bättre, blir piggare, tycker man blir finare i spegeln och orkar mer. Så heja dig!

  14. Hej fina du!
    Jag ser att du skriver att du är allergisk mot gruppträning och det är många som är det.
    Tycker du ska prova ändå – utmana den lille som sitter på axeln och tjurar – häng med Jill (som oxå var allergisk och som funnit sin plats :-))
    Ja, kanske känner man sig som en elefant i en glasbutik men jag lovar att du kan. Jag lovar att ingen tittar på dig för i BodyBalance är man här och nu och har fullt fokus på sig själv!
    Redan efter 2-3 gånger känner man att något hänt med balans och smidighet.
    Jag skulle vilja säga att BodyBalance är balsam…för både kropp och själ och mina deltagare är i alla åldrar och storlekar – vekligen alla! Det är en så tillåtande atmosfär på dessa pass skulle jag vilja säga!
    Nu är det inget pass nästa vecka i BodyBalance eftersom det är på måndagar men det är gratis även måndagen den 13:e.
    Skulle bli så glad om du kom.<3

    1. Åh Camilla tack för att du påminde mig, BodyBalance är verkligen något jag velat testa! Jag kommer… vilken tid Camilla? Men bara om du ger mig en kram!

  15. Jag var skitduktig från maj-12 till oktober-13, sen vet jag inte vad som hände… Tydligen är det väldigt lätt att tappa den där motivationen, även efter så pass lång tid. Vana – in my ass! Man måste passa sig HELA tiden!

    Nya tag, klarade ju 120 pass år 2013 så nu blir det samma utmaning 2014. Dessutom har jag hoppat på en galen utmaning på 30 dagar. Dag ett: 2 Burpees, 20 sek plankan och 50 knäböj. Dag 30: 20 burpees, 5 min plankan och 250 knäböj… Däremellan är det en himla massa burpees, knäböj och plankor!

  16. Hej! Sitter just nu och tycker att livet känns lite värdelöst… Enda anledningen är att jag försöker ”sockra av mig” Allt jag kan tänka på är godis och kakor… Det jag vill är att gå och slita ut de goda kakorna som ligger i frysen och sedan goffa i mig.. Men det som får att låta bli är att jag är så jävla less på att vara missnöjd med mig själv, inte vilja åka och bada med barnen osv. Många anledningar!! För jag vill ha en sommar, ett liv att trivas med mig själv mm… Så himla onödigt att slösa bort livet med att bli hämmad av hur man ser ut… Så klart är hälsan också viktig! Sambon sitter bredvid och frossar pepparkakor och läsk. Men det jag ville säga är att jag förstår dig! Det kommer att gå bra om du bara ger dig sjutton på det!! Kämpa på, det kommer fallgropar, men de är bara att kämpa sig upp och fortsätta. När du väl fastnar kommer du säkert hitta lusten till träning också, hitta bara något som passar dig! Lycka till! Kram Lotta

    1. Men Lotta, usch det är så jobbigt att sockra av sig. Värsta knarket ju!! Det släpper efter ett par dagar men tills dess känns livet som skit! Snälla kämpa!!!!
      KRAMEN OCH HEJA

  17. Fnulan, jag känner igen den där känslan allt för väl 🙁
    Jag vet inte hur jag ska kunna motivera dej eftersom jag brottas med precis samma tankar om mig själv, min kropp och min karaktär som du.
    Jag hoppas att Åsa ger dej den pepp, motivation och hjälp som du behöver, tro på dej själv och att du kommer fixa det här. En sak som jag lärt mej när det kommer till kost och träning är i alla fall att det är väldigt viktigt med ett starkt psyke. Jag lovar att hänga med på din hälsoresa och heja på dej varje dag.
    Lycka till vännen. Kram ♥️

    http://www.ytaodjup.blogg.se

  18. En PT var precis vad som fick igång mig tidigare i höstas! Nu har jag byggt lasso av muskler, fått massor av ork OCH så har 10 kilo runnit av mig då jag även blev mer motiverad att äta normala portioner. Inga dieter för mig utan sunt förnuft.
    Hoppas att du får uppleva samma sak. Skit i vikten, det gjorde jag, jag koncentrerade mig på att bli hälsosammare och starkare då kom det andra på köpet.

    Lycka till du vackra kvinna!

  19. Oj….dina känslor om din kropp i ditt personliga inlägg skulle kunna vara skrivit av mig.
    Vet exakt hur du känner och att leta efter motivationstips är bara att skita i. DU måste vara redo att ta tag i ditt liv och hur din kropp mår…. Innan dess skjuter du dig själv bara i foten och blir ännu mer ledsen på dig själv, av den enkla anledningen att du kommer att misslyckas igen.

    Jag har äntligen kommit till den punkt att jag faktiskt orkar ta tag i mig själv….nu är det min tur att må bra, ska sätta mig själv i första rummet. Är det något vi mammor är dåliga på så är det att prioritera sig själv. Tråkigt men sant.

    Lycka till med ditt välmående…inget är omöjligt…det kommer bara ta lite tid.

    🙂

  20. Tänk vad många vi är som är precis som du.
    Jag är oxå i starten, eller ”jag-måste-nu”
    Kan o vet hur jag ska göra då jag kört med pt via nätet förut.
    Som någon sagt till mig, du ska inte känna efter, utan bara bestämma och göra!
    Inte så lätt som det låter dock!
    Men 2014 är mitt år.

    Vi finns här o stöttar o peppar dig, blir inspirerad och hejar.
    Kram kram kram

  21. Åhhh jag går igenom samma sak men jag har ca 30 kilo att bli av med. Jag är van att misslyckas och det är min största skräck att göra igen. …
    Vi får peppa varandra!
    Kram

  22. Hjärtat! Först och främst vill jag säga att jag tycker du är supervacker precis som du är! MEN jag VET att det inte spelar ngn roll vad någon annan tycker när man inte tycker om sig själv! Vilken chans att få bli följd av en PT i tolv veckor! Det är nog egentligen en sån spark i häcken som jag också skulle behöva! Jag VET att du fixar detta finaste Fnulis! PUSS

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..