Söndags-vikt(iga)-tänk

---I samarbete med ItrimTriangeln---

Warning: DOMNode::appendChild(): Document Fragment is empty in /seagal/public/wp-content/themes/seagal-editorial/inc/akamai-content-image-srcset-parser.php on line 155

Det är jag igen. Många vill att jag skulle skriva mer om hur jag tänker med vikt, träning och kost efter bukoperationen. Investeringen på min kropp har kostat massor med pengar, då ska jag väl banne mig ta hand om den med? Hur svårt kan det va liksom?

Jag har inte fått mer träningslust, viljan av att bara äta nyttigt har inte kommit och allt är som vanligt. Det får man inte med automatik bara för att man opererar bort överskottshud. Det ingick inte i priset tyvärr. I wish!

Jag vet fortfarande om att jag (tyvärr) måste träna, tänka på kosten och att jag inte kan leva som jag gjorde innan. Det är svårt, det är JÄTTESVÅRT. Och det är det för att det sitter i huvudet helt på mig och hållet. Jag är en sockerknarkare, jag är lat, jag har dålig karaktär och jag tappar snabbt lust och motivation. Men jag är också en kämpe.

När jag var hos Amanda på coachande samtal på Itrim triangeln i fredags kom vi fram till jättebra riktlinjer för mig.
– Vi skrev in i min kalender vilka dagar jag ska träna och jag ska rapportera till Amanda
– Istället för att ha en ”unna-dag” (då jag kickar igång sockerknarkaren) ska jag välja ut EN sak att unna mig med. Till exempel: Popcorn, efterrätt, fika på eftermiddagen etc.
– Jag ska sluta tänka att ”Jag MÅSTE träna”. Jag ska säga, Jag VILL träna för då mår jag bra.
– Jag ska fortsätta äta enligt handflatemetoden men bli bättre på att plocka bort kolhydraterna. Handlfalte metoden innebär att man äter en handlflata med protein och tre knytnävar med grönsaker, bär, frukt etc.
– Jag ska njuta av att jag är GRYM!

Så nej fina bloggvän, jag är inte färdig. Jag kommer aldrig att bli färdig. Vikten är en ”kamp” hela livet och antingen accepterar man de kilona man har och mår bra av det, eller får man ge sig f.a.n på att klara det. Jag har gjort det sistnämnda. Vad gör du? 

Kärlek och respekt till mig själv, det är det jag ska ge..

  1. Åh det var som jag skrivit detta inlägg själv. Kämpar också med att hitta någon form av balans nu när jag nått målvikt men det är såååå svårt. Återfallit i gamla matvanor men känner ju att jag inte mår bra av den typen av mat egentligen. Varför förstör man för sig själv? Min räddning är nog att jag gillar att träna. Tycker ju att itrims cirkelträning är rolig och nu har jag kommit igång att springa igen efter vinteruppehållet. Kram

  2. Det där sockersuget triggas snabbt igång, tyvärr. Det är lätt att gå upp i vikt men svårare att gå ner, tyvärr igen.
    Jag läser råden du fick och tar dom till mig

  3. Så himla sant vännen.
    Man ska ge sig själv kred för vi är sååå bra.
    Sluta aldrig tro på sig själv då är man en vinnare.
    Köpa lite nya kläder & känna sig snygg då är halva resan gjord.
    Kram på dig ha en fin dag.

  4. Jag ville bara skriva och säga att om du hittar någon träning du gillar så kan det vara skitkul !
    Jag började med Crioss-fit om det nu heter så, stationsträning!
    I början ville jag dö…true story 😉 men kicken efteråt!! Så härligt, mer energi från den enda timmen i veckan så jag orkar med all annan skit i livet! Jobbiga människor bland annat och bäst av allt, en jäkla sockersug…
    Jag är sjuklig i mitt ätande, äter mår bra i tio minuter sen börjar hetsätandet.
    Mår sjukt dåligt då jag mestadels äter kolhydratssnålt.
    Ska sluta innan det blir en novell av detta, men testa nåt du gillar, ge det lite mer tid och njut efteråt:-))

    Du ligger minst 20 kg före mig, njut !!
    kram Åsa

    1. Ah ska se om jag hittar något. Jag hade gjort det i Body Balance men det finns inte i byn tyvärr. Kramen

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..