Krigszon, Nu kan jag inte vara tyst….

Jag ska försöka göra en lång historia kort om vår Krigszon….

Det var sommaren 2011
Vi skulle bo på lyxhotel, ett alldeles nytt Sunwing resort (som anses vara det ultimata resemålet för barnfamiljer), Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach med ett stort vattenland. Barnen var överlyckliga den dagen vi bestämde oss. Ett helt år innan det var dags att resa. Vi sparade för att ha råd till denna fantastiska upplevelse med hela familjen.

Två veckor innan avresedatum fick vi veta att hotellet inte var klart, det fattades lite möbler och lister. Vi blev placerade på annat ”bättre” hotell, eller kunde vi få pengarna tillbaka. Några andra alternativ fanns inte. Vi skulle få använda vattenlandet på det nya hotellet som låg precis bredvid. Där skulle vara personal som kunde se efter de stora barnen som kunde simma själv. Jag frågade speciellt om detta vid två samtal med Ving eftersom min son inte ville åka annars. Och på grund utav att en i familjen sitter i rullstol är det omöjligt att vi ska förflytta oss hela tiden. När vi kommer ner till Egypten och sitter på bussen till hotellet får vi veta att vattenlandet inte är färdigt, det saknas en pump. Istället skulle det gå två bussar om dagen till ett annat vattenland 15 minuter bort, detta skulle man boka en dag innan.

När vi går för att titta på det lyxhotellet vi skulle bott på (som endast saknade möbler) och filmar och fotograferar så är INGET klart, inte ens den minsta lilla rutschikanan.. Det är kaos, inga dörrar fönster eller tak!!!! Byggmaterial ligger överallt. Vi fick en guidad tur av den person som senare ska vara chef över resorten. Det fanns ingenting som sa att det skulle hunnit bli klart.

Det ”finare” hotellet Makadi Palace vi fick bo på skulle ha Sunwing konceptet men hade inget miniland i närheten, inga barnmenyer, en liten barnpool och råttor på restaurangen. Vi såg inte till guiderna på två veckor mer än på deras servicecentra. Vi samlade oss cirka 30 pers från Skandinavien på ett möte som gästerna själv fick ta initiativet till. Där fick Vings projektansvarige på nöten som säger på mötet att han vet att det är han som gjort fel, han BORDE ha kollat lite bättre. Min tolvåring var så besviken så han satt på rummet i en vecka och vägrade gå ut!

Det fanns en person i rullstol som inte kunde göra allt, min sambo. Han kunde inte hämta mellanmål eftersom det var trappor till utlämningsstället. Han kunde inte komma ut på balkongen för det var en tröskel och möbler i vägen, han kunde inte bada i havet för att det var trappor ner till vattnet och vid vissa ställen fick han dra rullstolen efter sig i trappan för att ramperna var för branta! Dom tyckte att han skulle åka bussar med rullstol och barnvagn till ett annat vattenland på bestämda tider, ett vattenland där han inte kunde åka en enda kana…. Den dag övriga familjen åkte på utflykt var han ensam med ettåringen och fick dricka EN gång och kunde inte hämta mellanmål.

Det vi betalde extra för när vi valde Sunwing med shower, aktiviteter etc, det fick hela hotellet tillgång till! Vi fick även tillgång till flera restauranger, men det fick ALLA som åkte med Ving/Spies! Vi blev lovades tillgång till ett Spa Resort där vi bodde, men när vi kom på plats var inte det heller okej och vissa blev bortjagade därifrån.

Jag känner mig ledsen, besviken och snuvad på en semester som skulle bli perfekt för oss! Idag fick vi veta idag vi får tillbaka 30 % av resans pris. Arg så jag nästan gråter! Det vi längtat efter i nästan ett år blev ingen semester alls! Vi är nu 80 resesällskap som samlat oss gemensamt mot Ving/Spies.

Se dessa bilder….. Hur kunde Ving tro att vi skulle bo kunna där fram tills två veckor innan???? Och hur kunde dom tro att vi skulle kunna använda vattenlandet?? KLICKA på bilderna så blir dom större!

Detta är min historia men det finns så många fler….. Jag har skrivet mer HÄR
Och nu har Aftonbladet skrivet om det! 

Krigszon

  1. Men hur tänkte de nu?! Har de ingen kommunikation med personalen som är på plats och ser hur det ser ut i verkligheten?
    Och hur ger man ens ett sånt alternativ till en familj som har med sig en rullstol? Jag antar att Gabriel hade sett fram emot att fara på vattenland varje dag, när han ville och framför allt ha möjligheten att bara gå utanför dörren dit. Det är en jäkla skillnad att passa en buss som man dessutom måste boka in sig på i förväg. Bara en sån sak förstör ju hela semestern (om man inte har en rejäl gnutta humor).
    Hade förutsättningarna varit förklarade hade väl 10 000:- som plåster på såren (plus de ytterligare pengarna ni fick innan) varit okej, men nej – vart kan ni överklaga deras beslut?
    Kram

  2. hej !!! fan vad tror att dom är !!! skittving, vi väntar fortförande på någon svar!! vi få vänta kanske vi får en lollo docka som ersättning, hahhaha

  3. Følgende klage er levert til Ving på vegne av 21 rom, senere 80 rom. Ca 240 gjester. I dag fikk vi svaret. Vi ble ikke behandlet som gruppe og fikk kun 30% avslag på reisen. Et avslag som er veldig vanskelig å akseptere. Vi har blitt svindlet. Vi kjøpte et luftslott, et råbygg og byggeplass. INGEN fikk bruke noe av facilitetene. Alle som i år har bestilt til Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach ble nok plassert og behandlet på samme måte. Men her er klagen vår:

    Klage på kjøp av reise til Makadi Bay – Hurghada

    Vi er flere reisende som opplever at vi har blitt lurt av Vingreiser ved kjøp av ferie til Egypt og Hurghada ukene 31-33. Grunnen til klagen er at Ving/ Spies og Vingresor må ha hatt kjennskap til at det nye hotellet ikke ville blitt ferdig i tide og så har fortsatt å selge reiser til dette uferdige hotellet. Det er vanskelig å tro at dette forhold ikke er kjent av Ving som turoperatør.

    Vings løsning ikke god nok.
    Vi ble lovet et hotell med samme standard men kan ikke finne at det stemmer av en rekke grunner.

    1. Hotellet virker nedslitt og er overbooket. Overbooket fordi kundene skulle vært fordelt på annet hotell. (at det er slik har jeg fått bekreftet av gjester som har vært her gjentatte ganger)

    2. På grunn av at det er overbooket resulterer dette i at det praktisk talt ikke er mulig å skaffe solstol ved verken basseng eller ved stranden. Ved å stå opp kl 0430 fikk vi solseng, men kl 0630 var store områder allerede opptatt. Problemet var kjent fra Vings side men ikke nevnt i annonseteksten. (hotellets personale har resignert overfor problemet)

    3. Ving representanten på stedet er klar over problemet med misfornøyde kunder og forsøker å tone ned klagene ved å sende Vicky til stedet. Hun kjenner til problemet og til Facebook profilen som er opprettet av tidligere misfornøyde kunder. Grupper har dannet seg i Danmark for å varsle andre reisende derfra. (malin.Svantesson@veberod.com)

    4. Det faktum at det er opprettet en Facebook profil for å advare fremtidige kunder er et dårlig tegn. Hvorfor fungerer ikke tilbakemeldingene og alle klagene fra misfornøyde kunder? Reiser til det nye hotellet ligger fremdeles ute for salg pr. 10. August. Representanter fra Ving skriver også på siden blir det opplyst, det er opplysninger som oppmuntrer fremtidig reisende til å opprettholde sitt kjøp.

    5. På grunn av overbookingen er det nesten ikke mulig å finne restaurantplass da man bare har en uke på seg. Man blir henvist til bufeer som er overfulle og hvor maten fort blir tømt. Er man ikke tidlig ute å tilkjemper seg plass får man bare rester igjen. Det gir en dårlig følelse. En del mat bærer dessuten preg av å ha vært for lenge fremme og har tørket ost og kjøttpålegg samt for lite og tørket brød f.eks.

    6. Hygieniske forhold er ikke bra. Firefirsler på rommet og en død firefirsle i badekarsluket er en ting og kakkerlaker på bufébordet noe ganske annet. Det er gjennomgående møkkete på hele hotellet. Stoler å sitte på er seige og nedslitte. Toalettpapir blir ikke etterfylt og lyspærer som er gått ikke byttet (rom 3456). Det er observert rotter ved både bassenget og ved Thai Garden. Mus er observert ved Joker Club. Mat lages uten hansker ved bufeene. (Noen plages med maur i sengene. På møtet 13/8 så vi kakerlakker i stolen på Joker Club.)

    7. Vi ble lovet å bruke det nye hotellets faciliteter og kun bo på det eldre hotellet, men det gikk ikke. Verken bassengområde eller rom er på langt nær ferdige. Gjester blir nektet adgang til området og får ikke dokumentere faktiske forhold. Arbeidere nekter å svare på spørsmål om ferdigstillelse. 3 dager før avreise fikk vi beskjed om at vi heller ikke kunne benytte oss av noe av badeanlegget og de svenske og danske fikk denne beskjeden på bussen etter ankomst. (Norske som kom uke 31 fikk heller ikke beskjed om dette før på bussen).

    8. Misvisende informasjon etter at vi fikk beskjed om at hotellet ikke ble ferdig. Flere har blitt overbevist om at alt alikevel skulle være i orden. (via Mail og Facebook)

    9. Det finnes dem som har spart til denne over tid, til en drømmeferie og fått den spolert, og som i tillegg sitter i rullestol og som har fått hele ferien spolert da hotellet ikke er tilpasset handikappede. For eksempel er det ikke rullestolvennlige basseng.

    10. Respons fra turoperatørene. Vi hadde et møte hvor vi la frem våre punkter og hvor vi ble hørt, men fikk ingen klare nok svar. Det ble bestemt at et nytt møte skulle finne sted hvor repr. fra Stockholm (Gustav Laner) ble gitt betenkningstid for å gi et passende svar på vårt spørsmål: Hvordan tenker de å løse situasjonen de har satt seg selv og oss i. Vi venter svar på lørdag. Vi ønsker at alle i denne gruppen skal behandles likt og med respekt og som gruppe slik at ikke den enkelte skal måtte kjempe mot turoperatørene alene.

    11. Vi opplever at vi ble ”presset” til dette hotellet fordi vi ikke kunne ha valgt annerledes på grunn av den tiden som stod igjen til ferien skulle starte. Alle aktuelle hoteller var på det stadium fulle noe dere også muligens burde vite når så kort tid til avreise gjenstår. Dessuten ville vi ikke valgt dette hotellet i deres katalog og følgelig føler vi oss lurt av Ving som turoperatør. Vi føler at den tilliten vi har hatt til Ving nå er så betydelig svekket, den er svekket i den grad at vi for fremtiden vil ha problemer med å benytte oss av deres tjenester.

    (12. Hvorfor er det engelsktalende til barnas underholdning da dette skulle holde SunVing standard? Burde ikke dette være skandinavisk?)

    Så hvordan kan vi unngå å stille spørsmålet til Ving: Hvorfor selger dere fremdeles en vare som dere med ganske stor sikkerhet vet ikke kan leveres? Det hele kan ikke oppleves som annet enn bevisste salg fra deres side av en vare, en tjeneste som dere ikke er i stand til å levere.

    På grunn av denne uærlige markedsføringen og salgsfremgansmåten vurderer vi i siste instanse å sende dette brev til de respektive landets ledende aviser sammen med bilder som tydelig viser at hotell anlegget dere fremdeles selger reiser til, ikke vil bli ferdig denne sesongen heller. På møtet bad vi om å bli tatt alvorlig slik at saken kunne løses i minnerlighet. Vi avventer adekvat respons og seriøse løsninger på neste møte.

    Med hilsen gruppen med kunder som føler seg ført bak lyset:

  4. så ledsen för er skull =( så GLAD att jag bokade av och bokade om redan i våras… men du, vi skulle lixom varit där samma vecka! hur sjukt är det inte?!

    önskar er all lycka och kommer såklart länka den dag du bestämmer dig för att få ut det.

    kram
    fan det där hotellet skulel stå klart i februari!!! vi bokade resan i dec elelr januari tror jag det var… sjukt ju!

  5. Katastrof!!!
    Hur fan kan de behandla sina resenärer på detta vis?!! Helt galet!
    Förstår att ni är besvikna att bara få tillbaka 30%.

    Kram Kram

  6. Men shit! Det är ju för f-n inte ens halvfärdigt!!! Förstår er besvikelse och ilska. Hoppas ni kan vara starka tillsammans och att ni får rätsida på detta. Trodde inte att ett så stort bolag som Ving skulle våga sätta sig i en sån här situation. Det är ju inte dem man skulle välja om man just skulle sätta sig att boka resa efter att ha läst detta.

    Lycka till med ert reklamerande!
    Kramar!

  7. Jag är vekligen skitledsen för eran skull!
    Helt otroligt att detta ska få hända och jag hoppas verkligen att ni allihop får tilbaka alla era pengar och en offentlig ursäkt speciellt till denne i rullstol!

    Puss

  8. Okej..vi hade otur på vår resa, men ni hade inte otur, ni blev lurade !!! Fy fasen!! Jag tycker ni gör rätt om ni är fler som går ihop och går vidare med detta, ni ska ha varenda krona tillbaka!!! Fy fasen, hade reseledarna upptäckt skicket när de kom ned skulle ju ving genast ordnat upp det inte göra halvdanna lösningar som gjorde att vissa inte fick semester alls. Skitving !!!! 🙁 Är så ledsen för er skull! 🙁
    Massa tröstkramar!

  9. Finns inget som ursäktar deras handling. Kanske hota Ving med att ni går till pressen?
    Stå på er, var jobbiga och bråkiga….30 % tillbaks är nästan ‘en nagel i ögat’!

  10. Men herregud!! Inget var ju klart! De kan ju inte ha ngt till kommunikation när de går ut med att det bara fattas möbler.

    Och hemskt betalat en massa extra som alla andra ändå fick. Fy så dåligt!! 🙁

    Stort resebolag är det också och nog trodde man att de skulle sköta det bättre!! Raka spåret till soptunnan med dom!! 🙁

  11. Men dra på…………………………………..

    Det var det värsta jag har sett, rena rama bondfångeriet. Bra att ni gått ihop och ge er inte. Hela resans pris bör betalas tillbaka och ytterligare kompensation.

    Jag har skrivit två gånger till hotellet i NY och inte ens fått något svar!

    Hoppas att det löser sig till det bästa!

    Kramkram

  12. Helt vansinnigt, sanslöst! Jag finner inga ord…

    Sv: Tanken är att jag ska göra många och ha som stig i gräsmattan… Tror det blir coolt! 😉

  13. *OMG* Vilket SKIT !!! Hoppas verkligen att ni får tillbaka ALLA pengar till slut – är ju helt sjukt att de ens VÅGAR behandla sina resenärer på det viset !!!
    TA KONTAKT MED EXPRESSEN/AFTONBLADET !!!

    styrkekramar

  14. fy faaan…förstår helt klart att du är arg!
    det jag inte förstår är varför du inte går ut med det i tidnigarna?
    och lägg int lösenordsskyddat…det bästa du kan göra är ju att sprida det så alla vet!! snacka nu ihop er om det(gruppen som gått ihop mot ving) och sen skriver ni till alla tidningar!!!då kan jag lova att ving drar öronen till sig och ger er era pengar tbx 🙂
    lycka till!

  15. Så jävla illa.
    Jag vet faktiskt inte ens vad jag ska skriva. Hör av dig om jag kan styra nått sen hjärtat <3
    KÄRLEK!

  16. Det var det värsta… Stå på dig och ge dig inte, och det vet jag att du inte lär göra. TV, tidningar och allt det där skulle säkert vilja ta åt sig detta en massa. Kram och puss på nosen.

  17. Det är verkligen HELT vansinnigt ! Stå på er, klaga skäll – ge er inte förrän ni får aalla pengar tillbaka eller en ny resa för hela familjen !!
    Många kramar till er !! puss !!

  18. Men fy vilken dålig behandling av sina kunder. Vi som tyckt rätt bra om ving innan och funderar nästan på att boka med dem nästa gång vi åker, blir ju rätt tveksamma efter denna berättelse.
    Ge er inte med att bara få tillbaka 30%, för det var väl inte bara 30% av drömmarna som inte gick i uppfyllelse 😉

  19. Ibland känns som att resebolag kan köra över sina kunder hur dom vill. I alla andra sammanhang får man leverera det man lovar eller så får man pengarna tillbaka. Men resebolag kan lova dig himmeln och ge dig helvetet utan konsekvenser ofta.

    Det gör mig så arg att jag kokar. Många sparar pengar i alla evighet för att få sin dröm semester. Sen komma till det ni gjorde och dessutom inte få tillbaka era pengar är ju inget annat än en skandal.
    Vet att det kommer pressmedelande och sånt och jag tycker att det är verkligen dags för allmänheten att sätta åt dessa bolag som bara kör över folk!!

  20. När vi var i Egypten i januari i år reste vi med Apollo och det funkade hur bra som helst eftersom de (Apollo) är öppna med de fel och brister som finns/fanns i landet. Vi fick (barnen fick eftersom det var dom som beställde resan som en överraskning till mig) veta att man skulle satsa på hotell som var etablerade och klara. I Egypten bygger man på det viset att man sätter igång projekt och jobbar med dem tills pengarna är slut. Sedan kan dessa halvfärdiga projekt stå orärda i flera år tills nya pengar rullar in, om det vill sig illa (vi såg måååånga halvfärdiga hotellkomplex!!!). Detta måste Ving har varit hundra procent införstådda med och haft vetskap om och jag kan inte se annat än att detta är ett mörkat och olagligt sätt att sälja resor på. De säljer dyrt – betalar tillbaka 30% … men har ändå gått med vinst! … men vad de inte tagit med i beräkningen (eftersom de verkar driva företaget ”kortsiktigt”) är att de förlorar kunder efter kunder genom sitt bedrägliga beteende. Ja, Fnulan om man ser till lagen så anser jag att de borde fällas för just ”bedrägligt beteende”.
    Bra att ni har gått ihop och driver saken gemensamt … ensam är inte alltid stark!
    Ge er inte – töm ut alla tänkbara sätt och resurser … så om det ska ta år!
    Synd att er resa blev så galen – min var en av de bästa jag gjort, och jag har gjort en del (genom att jag simmade i svenska simlandslaget) Fick jag göra om två resor skulle det vara till Västinden och Egypten – båda resorna arrangerades av Apollo (nä, jag är inte sponsrad av Apollo) 😉
    Gomorron och sätt åt de jävlarna!
    Kram

    1. @Stattinskan, Nej det är verkligen inte klokt alls!! Vi kommer inte att ge oss. Vi har hjälp av jurister och konsumentvägledare som rått oss till att gå vidare efter att ha sett all vår doumentation. Ett liknande fall har skett i Norge för ett par år sedan

      1. @Fnulan, Och dom fick allt + lite till tillbaka! Så detta kommer att gå långt och vi kommer att gå ut i pressen, vi ska bara samla all dokumentation först!
        ALLA som läser detta och ser korten blir förskräckta och tappar förtroendet för Ving!

  21. OFATTBART
    Detta är ren lurendrejeri, nu måste du få resebolaget att stå för allt,
    nu var det inte bara ni antar jag utan massor blir lurade,
    jag hjälper dig sprida, när du säger till

  22. Det är ju helt otroligt dåligt av resebyrån. Hur kan man låta ngn resenär bo så illa. Detta borde vara en katastrof för en seriös resebyrå. Givetvis ska de kompensera er. Jag anser att ni skulle få en ny resa till ett lyxigt ställe som är klart. Man vill inte bo på en byggarbetsplats. Ingen vill betala för att bo på ett sådant ställe. Hoppas att ni kommer att få mycket kompensation för detta. Detta sänker verkligen resebyråns rykte…De borde bry sig.

  23. URDÅLIGT av Ving att bara ersätta er 30%
    Tycker faktiskt att ni ska 70% tillbaka!
    Är ju inte alls vad som utlovats!
    Jag kommer inte resa med Ving! Dottern som planerar resa med pojkvännen ska få se detta!
    Så de vet hur det kan vara om man reser med Ving!

  24. men gud vännen, jag är så arg så jag kokar nu efter att ha läst detta! Vilka nötter ving är-fattar inte hur de kan få det där till att bara ”fattas några liter o lite möbler” shiit säger jag bara!

    Såhär får det verkligen inte gå till. En barnfamilj som ändå kanske har de lite knapert vissa gånger o sparar hur länge som helst för att få komma bort o koppla av o ha det bra- ska verkligen inte behöva bli snuvade på resan så som ni har blivit. Eran drömresa blev ju verkligen till en mardröm!

    30% av resan är verkligen ingenting om man ser till hur många det var som blev sårade o mådde dåligt av det. Nää..alla pengar tillbaka o nån sorts skadestånd till er säger jag!

    KRAMAR FINA!

  25. Ojoj, det här är ju inte klokt!
    Jag tycker du ska ta bort lösenordet! NI har ju INTE gjort något fel, ni har inget att skämmas för, du visar ju bara hur det ser ut!
    Kram

  26. asså det är helt sjukt.. de har ju lurat er på eran resa ni ska ha precis vart enda öre tillbaka + för sveda och värk..

    hoppas du orkar gå vidare i ärendet låt dem inte få rätt..
    30% är ju inget.. ni har ju knappast fått eran semester som ni drömde om.. utan snarare en mardröm. och får ni inte tillbaka alla pengar så tycker jag att ni ska gå till domstol. ni är ju rät många som blivit lurade.. Och ett sådant stort företag som Ving kan ju inte skylla på att de inte visste något för de måste de ha vetat.. för det finns ju inte en syl i vädret att ni skulle kunna bo där. det var ju knappast bara möbler och lister som saknades..

    jag står helt klart på din sida.. Ving ska åka dit så det skriker om det..
    jag funderar på om du ska gå till tidningarna för då brukar saker och ting gå mycket fortare..

  27. Det här är bland det ledsammaste jag läst…Ni familjen skulle åka på semester och väntat på det ett helt år och så får ni ett rent helvete och en mardrömslik ”Semester” (sånt som är mardrömmar då man drömmer)Fy fan säger jag bara.
    Och din sambo – stackars han,, han som skulle få njuta och få det anpassat så det blev lättare.
    Vad bra iaf att ni samlat er ihop ni 80., för så här ska det verkligen inte få vara. Ni ska få tillbaka alla pengar * 3 och en fet ursäkt.

    Ving kommer jag ALDRIG boka igenom! Man tror att de ska vara så seriösa….men då fan heller.

    Ja…du märker nog att jag är förbannad va …

    Stå på er!! Finns och stöttar det vet du!

  28. så trist att höra hur allt blev för er =( Vi är än så länge nöjda med Ving och den resa vi är på till Rhodos, men det är ju ett färdigt hotell med genomtänkta lösningar och allt.

    Nä ni ska allt bli ersatta vartenda litet korvöre + mer + en lyxig ny resa till nästa år!!!!

    kraaaaaaaaaaam

  29. det här är ju helt sjukt! håller verkligen tummarna för att allt löser sig och att ni kan få tillbaka hela resekostnaden. det har vi fått vid tillfällen då resan inte blivit som det var tänkt – tex expressresor gick i konkurs och vi fick åka hem tidigare, vi hamnade på ett hotell med stora mögel- och fuktskador samt då min mamma blev jättesjuk av vattnet på hotellet. vid dessa tre tillfällen fick alla medresenärer i vårt sällskap tillbaka pengarna och kunde åka på en ny resa istället.

    lycka till!

  30. Men shit så ruttet!!! 30% tillbaka? 30%!! Fyfan.. jävla.. ja mina ord räcker inte till!! Jag tycker hela summan tillbaka plus en betald resa dit när allt står klart.

  31. Men herrejösses så bedrövligt!!!!!!
    Där sjönk Ving ner under fotknölarna…..
    Jag hoppas verkligen alla familjer får sin rätt till hel ersättning för detta.
    En ny resa till ett färdigt ställe. Kämpa på!!!
    Gå till tidningar, tv osv. Det brukar ju kunna bita bättre.

    Själv skrev jag om en resa vi ska göra i januari häromdagen.
    Har en bloggbekant som varit på det hotellet, ska vara jättefint så det känns tryggt nu när du skrivit om detta.

    Lycka till i processen! Kram!

  32. Bra att du låste upp detta inlägget!Vet inte vad jag ska säga, det mesta är redan skrivit här!Jag blir gråtfärdig av både ilska och besvikelse för er och de andras skull!Men jag kommer ALDRIG någonsin att åka någonstans med Ving!!
    Det är bra att detta kommer fram till allmänheten!!
    Fy faaaaan för Ving!!
    // Kram

  33. hej Vilken besvikelse för er familj det är fy och skam! Skamligt av ett sådant stor bolag som ving att inte erkänna det ganska stora medvetna ”misstag” de har gjort, och bara betala tillbaka de pengarna till alla som åkte de veckorna, det är ju en piss i havet mot vad de får in varje år!! Ger er inte utan se till att få tillbaka ERA pengar. Lycka till!!

  34. nej, vad är det fråga om, ett stort känt bolag dessutom, de är bara ute efter en enda sak – ATT TJÄNA SÅ MYCKET PENGAR SOM MÖJLIGT – men tänker de inte alls på följderna, det här är inte någon bra reklam för det resebolaget i allafall och 30 % vad är det liksom, ni ska ha tillbaka allt ni lagt ut på den resan
    kramar vännen

  35. Jag börjar nästa böla! Fy f..n vad dåligt av Ving!!! Ni ska ha pengarna tillbaka!! Inget snack om saken!
    Hittade hit via Fru Gårman förresten!
    Förresten, sådant här ska man inte vara tyst om!

  36. Jösses, bortom ord! En sak att man gör ett misstag även som erfaren researrangör, men att ens komma på tanken att inte kompensera 100% plus sveda och värk (försvunna semesterdagar etc), ja det är ju sanslöst. Ditt inlägg gör att jag inte kommer att åka med Ving igen. Hoppas nu de blir skraja och betalar er omgående, alt får kursa pga att det hamnar på Aftonbladets förstasida. FYYY Ving!

  37. Fnulan… Du säger ju själv att Ving frågade om du ville ta det andra hotellet eller få pengarna tillbaka? Då får du faktiskt ta lite eget ansvar för valet. Helt klart är det inte rätt av ving men att dumpa ner på Ving för att du gjorde ett korkat val är ju pinsamt.

    Sen om jag förstod det rätt så var det hotellet ni bodde på ett provisoriskt sunwing varför skulle inte alla på hotellet få tillgång till samma saker som ni ?

    1. @Olof, Hej Olof. Ja det alternativet fick vi, men då var det ingen som sa att Vattenlandet INTE skulle vara öppet, detta lovades vi… Det vi tackade ja till var att bo på ett LIKVÄRDIGT hotell men att få vara på det vattenlandet vi skulle samt att få tillgång till Spa Resortet (som vi blev utkagade från). Och tycker du att man ska säga till sin familj att vi ska stanna hemma? Etter att längtat till utlandet i ett år? Ja vi bodde på ett provosoriskt Sunwing. De som bor på Sunwing betalar också mkt mer för att få just det som ingår i ett Sunwing. Det alla andra även fick tillång till var alla de restauranger som vi fick som kompensation samt bussturerna till det alternativa vattenlandet…….

  38. Helt jävla otroligt. Hoppas verkligen ni får tillbaka varenda krona – annars får ni gå till TV och tidningar med detta!!!!

  39. Ni blev ju erbjudna pengarna tillbaka??!! Det blev vi också….och det såg risigt ut javisst det som inte var färdigt, men det fanns ju delar som var klara också, har varit där och sett det också.

    1. @undrande, Läs gärna det svar jag gav till Olof ovan. Vi fick inte veta att inte hela hotellet skulle vara klart. Skulle du vilja åka till ett byggställe med tre barn? Gången ner till stranden var inte färdig, och inte byggnaden mellan hotell och strand. Sen att få veta två veckor innan planerad resa att man inte ska få åka på sin resa fungerar inte med barn som längtat i ett år. Det du nog missat när du läst mitt inlägg var att vi fick veta hemma att vattenlandet skulle vara öppet… Jag undrar när du var där…. Och om det verkligen var där vi var och fick en rundtur. Sen måste jag säga att jag inte är farlig så jag uppskattar om du fyller i dina uppgifter så att jag kan svara på din kommentar precis som att alla andra får svar.

  40. Det är ju helt otroligt!
    Jag blir alldeles skitförbannad när jag läser detta. Så jättetråkigt för er. Vet själv hur det är att spara och längta i ett helt åt. Och när det sedan blev pannkaka av det 🙁

    Hoppas att ni kämpar på och får ut denna….jag vet inte vad jag ska kalla det men misshandel av folks förtroende typ.
    Hoppas någon tar upp det i media så att de får skämmas riktigt ordentligt.
    Jag ska försöka hjälpa till att sprida.

    Själv bokade vi med ving en gång. Från sverige till mallorca och skulle sedan vidare till annan ort. Planet blev 8 timmar försenat från Sverige så vi skulle inte hinna med bytesplanet på mallorca. Ving sa bara att det inte var deras problem.
    Jag var så arg så jag tjöt.
    Vad gör man?
    Skit ving!

    Hälsningar
    Yohanna

  41. Klart ni skall gå till pressen. Gör allt ni kan!
    Så otroligt korkat att lura i barnfamiljer att man kan bo där!!!!!
    Vingresor trodde jag var bra! Har nog haft tur.
    Det finns säkert journalister som skulle älska att skriva artiklar om detta.
    Omänsklig behandling!!!

  42. Det har jag helt misset – så hemskt! Det kan man ju inte! Det är ju grunnen till man välger typ VING….

    Ni ska ha pängene retur och en semester till ett av de ställe de har – allt betalt! Det är ju inte bara resan, det är besvikelsen, jobbat efter år, frustrationen för dig och inte minst dim sambo.

    Jag hoppas och tror att det nog ska bli bra! och att ni snart får en skön semester igen!

    kram

  43. Fick din länk av Johanna och jag säger bara…Herre gud!! Inte klokt ju 🙁 Vi åkte till kroatien med Ving i somras och vi var nöjda men klart man drar öronen åt sig när man läser sånt här.

  44. Vi beställde en all inclusive till det stället en vecka innan det avslöjades. Resan skulle inte bära av förrän i juli men vi ringde och avbokade genast. Snubben på ving menade att det skulle vara klart fram till avresedags men det tror jag inte en sekund på, sedan kvittar det om det stämmer. Ving klarar sig utan mig i framtiden och jag klarar mig definitivt utan Ving.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..