ANNONS

Krigszon, Nu kan jag inte vara tyst….

/

Jag ska försöka göra en lång historia kort om vår Krigszon….

Det var sommaren 2011
Vi skulle bo på lyxhotel, ett alldeles nytt Sunwing resort (som anses vara det ultimata resemålet för barnfamiljer), Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach med ett stort vattenland. Barnen var överlyckliga den dagen vi bestämde oss. Ett helt år innan det var dags att resa. Vi sparade för att ha råd till denna fantastiska upplevelse med hela familjen.

Två veckor innan avresedatum fick vi veta att hotellet inte var klart, det fattades lite möbler och lister. Vi blev placerade på annat ”bättre” hotell, eller kunde vi få pengarna tillbaka. Några andra alternativ fanns inte. Vi skulle få använda vattenlandet på det nya hotellet som låg precis bredvid. Där skulle vara personal som kunde se efter de stora barnen som kunde simma själv. Jag frågade speciellt om detta vid två samtal med Ving eftersom min son inte ville åka annars. Och på grund utav att en i familjen sitter i rullstol är det omöjligt att vi ska förflytta oss hela tiden. När vi kommer ner till Egypten och sitter på bussen till hotellet får vi veta att vattenlandet inte är färdigt, det saknas en pump. Istället skulle det gå två bussar om dagen till ett annat vattenland 15 minuter bort, detta skulle man boka en dag innan.

När vi går för att titta på det lyxhotellet vi skulle bott på (som endast saknade möbler) och filmar och fotograferar så är INGET klart, inte ens den minsta lilla rutschikanan.. Det är kaos, inga dörrar fönster eller tak!!!! Byggmaterial ligger överallt. Vi fick en guidad tur av den person som senare ska vara chef över resorten. Det fanns ingenting som sa att det skulle hunnit bli klart.Det ”finare” hotellet Makadi Palace vi fick bo på skulle ha Sunwing konceptet men hade inget miniland i närheten, inga barnmenyer, en liten barnpool och råttor på restaurangen.

Vi såg inte till guiderna på två veckor mer än på deras servicecentra. Vi samlade oss cirka 30 pers från Skandinavien på ett möte som gästerna själv fick ta initiativet till. Där fick Vings projektansvarige på nöten som säger på mötet att han vet att det är han som gjort fel, han BORDE ha kollat lite bättre. Min tolvåring var så besviken så han satt på rummet i en vecka och vägrade gå ut!

Det fanns en person i rullstol som inte kunde göra allt, min sambo. Han kunde inte hämta mellanmål eftersom det var trappor till utlämningsstället. Han kunde inte komma ut på balkongen för det var en tröskel och möbler i vägen, han kunde inte bada i havet för att det var trappor ner till vattnet och vid vissa ställen fick han dra rullstolen efter sig i trappan för att ramperna var för branta! Dom tyckte att han skulle åka bussar med rullstol och barnvagn till ett annat vattenland på bestämda tider, ett vattenland där han inte kunde åka en enda kana…. Den dag övriga familjen åkte på utflykt var han ensam med ettåringen och fick dricka EN gång och kunde inte hämta mellanmål.

Det vi betalde extra för när vi valde Sunwing med shower, aktiviteter etc, det fick hela hotellet tillgång till! Vi fick även tillgång till flera restauranger, men det fick ALLA som åkte med Ving/Spies! Vi blev lovades tillgång till ett Spa Resort där vi bodde, men när vi kom på plats var inte det heller okej och vissa blev bortjagade därifrån.

Jag känner mig ledsen, besviken och snuvad på en semester som skulle bli perfekt för oss! Idag fick vi veta idag vi får tillbaka 30 % av resans pris. Arg så jag nästan gråter! Det vi längtat efter i nästan ett år blev ingen semester alls! Vi är nu 80 resesällskap som samlat oss gemensamt mot Ving/Spies.

Se dessa bilder….. Hur kunde Ving tro att vi skulle bo kunna där fram tills två veckor innan???? Och hur kunde dom tro att vi skulle kunna använda vattenlandet?? KLICKA på bilderna så blir dom större!

Detta är min historia men det finns så många fler….. Jag har skrivet mer HÄR
Och nu har Aftonbladet skrivet om det! 

Krigszon

106

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Följ mig på Instagram!

@Fnulan
© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00