Nu är vi på G

Angående resan så har vi fått ett slutbud på 30% av resebolaget. Nu går vi vidare till ARN samt gör en anmälan om ”vilseledande marknadsföring” och fått hjälp av en jurist. En konsumentvägledare ansåg att vi absolut ska gå vidare.  Mina storbloggande vänner som läst vill gärna också hjälpa till i kampen! Tycker ni att jag ska öppna det lösenordsskyddade inlägget?

Resebolaget har inte förstått att det egentligen inte handlar om hotellet vi hamnade på. Det handlar om att dom måste vetat långt innan att vi inte kunde åka dit om de kontrollerat det skick hotellet var i. När vi fick beskedet var alternativen; åk dit eller få pengarna tillbaka för det finns inga andra resor, två veckor innan avresa. Ni kan läsa mer i mitt inlägg om detta. Det värsta var att hantera var Gabriels besvikelse när han fick veta PÅ PLATS I EGYPTEN att vattenlandet inte var öppet… Han förstod direkt hur jobbigt det skulle bli för oss att åka dit med buss med en rullstol och en barnvagn så han valde att sitta på hotellrummet i en vecka… När man ser bilderna på hotellet vi skulle bo på så måste man förstå att det inte finns en chans i världen att vi skulle kunna bott där, och resebolaget borde vetat det LÄNGE!!!

Hotellet vi hamnade på skulle varit 5-stjärningt enligt det papper vi fick från resebolaget, men sanningen är en helt annan och även en helt annan historia…

Det mest pinsamma i det hela är att en anställd (högt uppsatt) på resebolaget försökt få tag på lösenordet till min lösenordsskyddade inlägg med foto på missären. PINSAMT! I Stället kunde denne person varit ärlig så hade jag med glädje skickat bilderna… Det finns även en FB sida för oss som drabbats där vi samlar dokumentation, filmer och bilder, än så länge ej offentlig…
En pump saknades/var sönder till vattenlandet och en del interiör till rummen hade fastnat i tullen…..

TACK TILL AFTONBLADET SOM UPPMÄRKSAMMAT SAKEN!

 

 

  1. jenny skriver:

    så typiskt, detta har hänt sååå många men det är bra att det blir allämnt känt oxå. Detta måste ju spridas så detta inte händer igen men tyvärr så tror jag att det kommer att ske ändå.

  2. Detta är helt fruktansvärt. Jag hoppas ni får rätt mot bolaget och att de tar sitt ansvar. Som sagt så är detta krossade drömmar och absolut inget man tror ska hända när man bokar genom ett bolag.
    Kram

  3. Jag och min familj hade bokat en resa till den 24 september 2011 med Ving till det nya hotellet. Vi hade sparat i över ett år då det är min makes 40-årspresent. Hade bokat in oss i 2-rums svit med jacuzzi på egen takterass…varje vecka var barnen in och tittade på vilka rutschekanor som fanns i vattenlandet, förväntningarna var mycket höga.

    Jag grät när Ving ringde några veckor innan och sa att hotellet ”nog” inte skulle hinna bli klart. De erbjöd andra betydligt sämre alternativ men påtalade att det knappt fanns något att välja på men att vi kunde få åka buss till olika vattenparker och evenemang…

    Har aldrig varit så besviken på en researrangör…!

    1. Fnulan skriver:

      @Miss Dunder, Usch ja det är tragiskt för alla! Drömmar som slås isönder… och besvilkelser hos barnen! Går inte att förstå! Hur har ni gjort då???

      KRAM

  4. Men fy vilken dålig stil av dem!

  5. Annica skriver:

    Mest nyfiken på vad vi kommer ner till för något…vi ska ju bo på samma hotell. Och eftersom du länkat till din FB-sida i ett blogginlägg så blev det så. Jag letade inte efter ett lösenord kan jag ju säga 🙂 Bara hamnade där. Och bloggen hittade jag via Sunwingssida på FB, där någon länkat till ditt inlägg ang ölen. Allt gott!

    1. Fnulan skriver:

      @Annica, Hej Annica! Helt okej, tyckte att det var skpj att du kom in! Jag hhade gjort exakt samma sak som du =) Jag hoppas verkligen att ni får det toppen på er semester!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..