ANNONS

Till Skånetrafiken

/

”Hej Skånetrafiken,

Jag ser i ert flöde med meddelanden att ni till 99% får ta skit från sura och arga kunder som av någon anledning är missnöjda.
Jag hoppas trots…….
– Bussar som av någon anledning hamnat i en trafikkö och blivit sena (som oss i bilarna faktiskt också gör ibland)
– Bussturer som det inte går buss på var femte minut
– Biljettautomater som inte fungerar som dom ska
– För dyra priser med mera….
…. att ni ändå får en fin dag på kundtjänst och förstår att den skiten ni ibland får ta inte är riktad till er och kommer från frustrerade personer som bara vill häva ur sig skiten.

Ni gör vad ni kan och ni gör det väldigt bra. Er ton här inne bland alla klagomål är alltid proffsig och positiv. Även om jag också kan sura till över en sen buss eller en buss som går sönder så är jag klok nog till att förstå att det finns större problem här i livet att lösa och sura över och ni gör ert bästa. Er chef ska vara väldigt stolta över er!
Positiva hälsningar till er alla och tack för att ni kör när jag inte orkar”

Ovan skrev jag till kundtjänst för Skånetrafiken i morse. Jag blev så ledsen när jag satt och läste genom de meddelanden missnöjda personer skrivit på deras sida på Facebook. Vi måste börja efter och fundera på vad vi sysslar med. Är det okej att vi skriver en massa klagomål på Sociala medier? Det är oftast inte personerna där som står för misstagen som svarar, ändå tar vi oss rätten att vara otrevliga eftersom vi faktiskt är kunder och dom alltid har rätt. Nej, skärpning. Det är inte alls okej….. Sprid kärlek istället!

Mira har minsann rest runt på bussarna genom Skåne med Skånetrafiken =) Det var ganska surrealistiskt att se sin dotter susa genom på vägarna.
Jag hoppas att allt är bra med dig. Jag är hemma sjuk resten av veckan. Jag ska berätta varför sen.
KRAM

25
20

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00