Vågar jag ta nästa steg med Itrim?

---I samarbete med ItrimTriangeln---

Jag måste ta nästa steg med Itrim. Det finns inga ursäkter längre att stanna och stampa på samma ställe, det finns bara dåliga bortförklaringar att slippa träningen som till exempel min förkylning, den kommande operationen, att jag har mycket att göra eller att latmasken tagit över min kropp.

Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt när jag faktiskt har all hjälp och stöttning jag behöver på Itrim med min hälsocoach, min PT, mina gruppkamrater och alla andra som stöttar på Itrimcentret. Itrim är verkligen världsbäst i att stötta sina medlemmar individuellt samtidigt som man känner att man tillhör en grupp. Varför tar det då emot emellanåt? Det är bara jag själv som är hindret.

Nä, då är det dags för att utmana mig själv igen. Är det något jag peppas av så är det deadlines och utmaningar så varför inte köra stenhårt med Itrims Bootcamp? Ja, varför inte ta död på mig själv med en gång? Jag bestämmer själv hur mitt upplägg på Itrim ska se ut och vad som passar mig, och ibland måste man våga det lilla extra.

Smaka på ordet BOOTCAMP… Visst låter det fruktansvärt? Däremot har jag hört att det är otroligt effektivt, inspirerande och motiverande. Du tränar intensivt under 8 veckor en dag i veckan i grupp och träningen sker utomhus med naturen och dig själv som redskap. Tänk dig militärträning där du kombinerar styrka och kondition intensivt i 45 minuter.

Så fort jag opererat mig och får börja träna igen blir det nog Bootcamp, men jag säger NOG för att gardera mig.

 PT Åsas bästa tips för att komma igång med träningen är dessa
(hela listan hittar du HÄR)
1. Planera in dina träningspass
2. Allt räknas
3. Boka in personlig träning
4. Unna dig nya träningskläder!
5. Tänk på att inte gå ut för hårt, sätt realistiska mål

Jag vill gärna tipsa dig om en superbra grej på Itrims hemsida med massor med bra recept som du hittar HÄR, du kan även ta hem en app som heter #KOMITRIM där du hittar mängder med bra verktyg! Min favoritmiddag med handflatemetoden är det du ser på bilden, morotsspagetti med köttfärssås på kycklingfärs, buljong, tomater, paprika  och goda kryddor

I samarbete med Itrim

  1. Har också svårt att komma igång med itriimandet igen efter jul. Börjat träna igen efter två månaders träningsuppehåll pga operation. Det känns bra men det går åt skogen med maten! Så sockersugen och går bara och småäter. Ska nog ta och boka in ett möte med min coach. Har bara 5 kg kvar till målvikt så det handlar ju bara om några veckors hårt arbete! I morgon när jag går och tränar ska jag boka en tid för Coachsamtal!

    1. Jag gör det! Jag ska till Matilda på onsdag och gruppmöte- det tycker jag hjälper massor! Vi får stötta varandra! Kramen

  2. Jag har 2 v kvar på LCD ,,, är så trött på alla ersättningar. Vill ju vara som alla andra omkring mig men inser att det kommer aldrig att gå. Jag måste ALLTID kämpa lite hårdare för att lyckas känns det som. Men, träningen gillar jag, eftersom jag har svårt när jag jobbar att ta mig till Malmö flera dagar i veckan så har jag dels börjat löpträna och gjort ett litet minigym . Ett mål jag har är Att springa Vårruset till sommaren , vi kanske ska anmäla en liten Itrim grupp ?? Det hade varit kul, och motiverande! 5 km då asså

    1. Men du.. Catrin! Du fixar det, men om du äter en dag så är du inte sämre människa för det, ät då! Bara du njuter när du gör det!! Vårruset.. humm.. ska fundera på det! =) KRAM

  3. Träna allt som bara går innan operationen för att ge din kropp större chans till en bra återhämtning. Det är mycket som ska byggas upp igen efter ett så stort ingrepp.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..